Hui porte un poti‐poti que reflecteix els temps turbulents que vivim respecte a les xarxes. Allà va:
- Versvs ens parla de la guerra contra l’ordinador personal que aquells grans jugadors que temen el poder de les xarxes pretenen reemplaçar per la facilitat empresonada del telèfon mòbil. No oblideu llegir‐ne els comentaris!
- I és que això només és una part de la guerra contra la computació de propòsit general, la futilitat i desastroses conseqüències de la qual va comentar Cory Doctorow a una magnífica conferència a l’últim Chaos Communication Congress.
- I tan perillosos com els atacs externs contra les xarxes són els tres riscs dels moviments socials P2P que enumera David de Ugarte.
- Parlant de P2P, Versvs indica com la caiguda de Megaupload ens recorda l’error d’abandonar el P2P.
- Una caiguda on l’FBI ha detingut ciutadans europeus (no condemnats ací) a Nova Zelanda per activitats d’una empresa amb seu a Hong Kong, al més pur estil de la Guerra contra el Terror. ¿Justifica la defensa de la propietat inteŀlectual tantes violacions de la sobirania nacional?
- I tot això sense haver aprovat encara la SOPA, que també tindrà repercussió mundial. Un pas més en el que sembla una guerra dels EUA contra Internet.
- En unes altres guerres encobertes: al final els sistemes ARM que incorporen Windows 8 no podran arrencar cap altre sistema operatiu. Per si algú s’esperava el contrari. (via1, via2)
- Canviant de tema: ¿i si per a ser social fóra millor allunyar‐se dels mitjans socials? Interessant reflexió a Cartograf.
- I per a acabar bé, per fi ha començat la producció dels Raspberri Pi! L’anunci també apunta a un dels motius pels que la producció tecnològica a UK no pot competir amb l’asiàtica. Per a pensar‐hi. (via)
Win8 bajo ARM es un tablet.
Win8 bajo ARM es un tablet. Sólo podrá tener aplicaciones «metro» y éstas se podrán comprar únicamente en la app store oficial de Microsoft.
Bajo Intel se supone que será mixto aunque seguro que intentan hacerlo lo más similar posible a la versión para tablets...
Que bloqueen el arranque es una muy mala noticia, dada la dificultad de encontrar ordenadores sin software (sobre todo, portátiles)
La carrera por el control
Vaya, no sabía eso. Parece que Microsoft se acaba de poner un paso por delante de Apple en el control absoluto de los dispositivos a costa de la libertad del usuario.